Un exemplar singular de En las orillas del Sar no Museo de Pontevedra

Actualizado 14/07/2015 23:00

O 15 de xullo de 1885 falecía en Padrón (A Coruña) Rosalía de Castro, a poeta galega máis importante. A súa obra poética, escrita en galego e en castelán, está recollida en tres libros: Cantares Galegos, Follas Novas e En las orillas del Sar. Este último, concibido totalmente en castelán, foi publicado en Madrid polo Establecemento tipográfico de Ricardo Fé en 1884, un ano antes do seu óbito.

Premer na imaxe para ampliala

A biblioteca do Museo de Pontevedra, tan rica en fondos bibliográficos de autores galegos, conserva primeiras edicións da maioría das obras de Rosalía, mesmo algunhas de gran rareza, como o Álbum del Miño aparecido en 1858, que inclúe composicións da autora. Pero é un exemplar singular, unha primeira edición de En las Orillas del Sar con firma e anotacións autógrafas de Rosalía, o que queremos salientar para conmemorar o 130 aniversario da súa morte.

O libro chegou á biblioteca da man de Francisco Javier Sánchez Cantón, un intelectual pontevedrés que sempre estivo vinculado ó Museo de Pontevedra, non só polo feito de que participou na súa fundación, senón porque toda a súa vida mantivo unha estreita colaboración con el. Á súa morte, acaecida en 1971, a súa biblioteca e arquivo persoal pasaron a formar parte dos fondos do Museo, cumprindo con iso os seus desexos, expresados no seu testamento.

VER ARTIGO COMPLETO EN PDF