O VII Memorial Filgueira Valverde do Museo de Pontevedra versará sobre a figura do Rei Alfonso VI e a súa relación con Galicia

Actualizado 23/10/2008 18:25

O VII Memorial Filgueira Valverde, que se desenvolverá ó longo dos vindeiros días 28 e 29 de outubro e 4, 5 e 6 de novembro, terá como protagonista ó rei de León e Castela Alfonso VI e analizará a súa relación con Galicia.

Neste memorial, promovido pola cátedra Filgueira Valverde e que conta coa colaboración do Museo de Pontevedra, analizaranse, como anticipo dos actos que se van programar ó celebrarse en 2009 o noveno centenario do pasamento de Alfonso VI, algunhas das cuestións esenciais dun reinado que tan decidida e decisivamente contribuíu á europeización das terras occidentais da Península Ibérica.

Alfonso VI, rei de León e Castela (1065-1109), foi un dos grandes monarcas europeos do seu tempo. Durante o seu mandato, rico en novidades, consolídase como fenómeno internacional de masas a peregrinación a Santiago, renóvase en clave beneditina o monacato tradicional, implántase a liturxia romana e a reforma gregoriana, conquístase Toledo (1085) ou se acomodan de xeito xa definitivo as formulacións estruturais e decorativas do románico pleno, un estilo que ten na catedral de Santiago, iniciada en 1075, un dos seus monumentos máis emblemáticos.

O programa do memorial deste ano inclúe catro conferencias que analizan a figura do rei, que se desenvolverán no salón de actos do edificio Fernández López ás 20 horas, e un concerto de música antiga na igrexa do convento de Santa Clara, tamén ás oito do serán. Os asistentes ó Memorial que o soliciten recibirán certificado de asistencia.

• 28 de outubro de 2008
    Alfonso VI e a peregrinación a Santiago
    Dr. Juan Ignacio Ruiz de la Peña y Solar (Universidade de Oviedo)
  • 29 de outubro de 2008